Keresés

15% nyomtatási kedvezmény

Webkamera

Webkamera Kecskemét
Ezennel a „hírös városként” ismert alföldi nagyváros, Kecskemét belvárosába invitáljuk!

Webkameránkkal a nap bármely szakában képet adunk a város Főteréről.

Kis falu, nagy választék

2009. február 6-7

Még sosem jártunk Tiszaugon, így kissé izgatottan néztünk elébe a hétvégi kiruccanásunknak: vajon milyen izgalmakat, meglepetéseket tartogat számunkra a hely. Egyikünk ugyan élt már vidéken, a másikunk viszont azért kedveli Budapestet, mert olyan “nyugis, nem túl zsúfolt hely”. (Legalábbis az általa ismert más fővárosokhoz viszonyítva.)

Ritkán utazunk busszal, így már a kecskeméti buszpályaudvar felé sétálva nagy kalandoroknak éreztük magunkat. És hát lett is egy kis rendkívüli izgalomban részünk, ugyanis péntek dél körül lévén, az összes környékbeli diák ott sorakozott a buszunk ajtaja előtt. Azért nem volt gond, mert a hátizsákos fiatalokkal úgy megtelt a busz, hogy az ülések közt állva akkor sem tudtunk volna felbukni, ha egy hirtelen, nagy fékezésre kényszerült volna a jármű. :)

A kb. 40 perces út végén megérkeztünk Tiszaugra, ahol vendéglátónk, Gugolyáné Légrádi Edit várt ránk, és elkalauzolt a hétvégi szállásunkra, a Holt-Tisza partján. Nagyon szép, tágas és kényelmes otthon fogadott, ám a felderítését mégis az esti órákra hagytuk, mert még napvilágnál lencsevégre szerettük volna kapni a hely pár nevezetességét.

Egy kellemes, szinte tavaszias séta a Holt-Tisza partján, aztán a pihenő házat útba ejtve, megérkeztünk a falumúzeumhoz. A Balás Edéné, aranykoszorús fafaragó mester gyűjtő-munkáját és a helybéliek nagylelkű adományait dicsérő múzeum a Tisza menti élet múltjába enged betekintést, a kiállított halászati és borászati eszközök, valamint a hagyományosan berendezett lakásbelső segítségével.

Holt-Tisza part Bánhidi kastély, általános iskola, TiszaugHóvirágok

Napfelkelte, Holt-Tisza, nádas, csónak,TiszaugVadkörte fa, vackorLábakon álló üdülőépület a hullámtéren, Tisza-part, Tiszaug
Fotó : Gugolyáné Légrádi Edit. Nagyításhoz kattintson a képekre.

Következő állomásunk a Bánhidi kastély (az általános iskola épülete), amelyről az a legenda járja, hogy II. Rákóczi Ferenc egyik kedvenc vadászkastélya volt. Mikor meghallottuk, hogy egy az Országházban kiállított festményen Rákóczi itt látható, amint megköti a lovát, nem tudtunk ellenállni a késztetésnek, hogy mi is lefényképezkedjünk a barokk kapu előtt, hogy ha egy pillanatra is, de része legyünk a történelmi múltnak. :)

Útban hazafelé engedtünk a csábításnak, hogy megörökítsük a hóvirág szőnyeget, amit a fogadásunkra elénk terített a természet, és minden fenntartás nélkül el is hittük a kis fehér harangoknak, hogy megérkezett a tavasz. (Így, február első hetében.)

Napunk és esténk fénypontja mégis egy szinte éjszakába nyúló, kellemes vacsora volt a vendéglátónk, valamint Mann Erwin (Radvány Éva fia) és felesége, Hannelore társaságában. Vége-hossza nem volt a beszélgetésünknek, anekdotázásainknak, így a Radvány család egy ma Tiszaugon élő tagjával való személyes ismeretség külön jelentősséggel ruházta fel a másnap délelőtti látogatásunkat a Szőke Tisza Otthonban, melynek egyik szárnya a korábbi Radvány kastély.

Múlt, jelen és jövő szinte észrevétlenül fonódott össze, amint beléptünk a Szőke Tisza Otthonba. Az intézmény minden zuga az egyén iránt felelősséget vállaló társadalmat, a rászoruló emberekért önfeláldozó gondoskodást vállaló személyek munkáját tükrözte. Később, mikor a nagyvárosi életbe visszatérve elgondolkodtunk a látottakon, hallottakon, szomorú párhuzamot vontunk a társadalom szolgálatára fordított Radvány kastély és a magánkézben levő, évek óta üresen álló, omladozó Steer kastély között.

…De ne szaladjunk így elébe a történteknek, hisz még nem szóltunk a szombat délelőtt útba ejtett turista látványosságokról. A tiszaugi szabad strandon elidőzve, a vadkörtefák alá képzeltük a sörözgető vendégeket és sátorozókat, aztán a partra lesétálva, jobbra-balra felmértük a víztükör és a nádas békességét.

Mielőtt visszatértünk a faluba, még útba ejtettük a rétség egyik tanyáján látható szürkemarhákat és bivalyokat, aztán visszafelé a Körtvélyest, és legvégül a Hotel Pegasus***-al átellenben lévő, lábakon álló üdülőépületeket a Tisza hullámterén. Míg a Holt Tisza a horgászok és fürdőzők számára van fenntartva, ezen a területen motoros vízi járműveket is használhatnak a Hotel vendégei.

A fentiek tükrében bátran ajánlhatjuk a Kecskeméttől mindössze 40 percnyi autóútra levő Tiszaugot kikapcsolódásra vágyó családoknak és baráti társaságoknak egyaránt, hisz itt a csendes elmélkedésre hívogató, rejtett zugoktól a motoros vízisportok izgalmáig széles választék áll a nyaralók rendelkezésére. Mi több, az itt töltött téli hétvégénk is gazdagon megérte az ideutazást.

M&I

Gólya Vendégház Tiszaug

6064, Tiszaug, Kis-Tisza u. 19.
+36-20-416-4789
legradiedit44@freemail.hu

A Gólya Vendégház Kecskeméttől 30 km-re, Tiszaugon  várja a pihenni és horgászni vágyókat. A 110 m2-es, 7 ágyas, folyómenti, klimatizált ház a falusi turizmusban három napraforgó minősítéssel rendelkezik. A családias hangulatú szálláshely mellett csónak és vízisportolási lehetőségek várják a vendégeket.

A szervezők a műsorváltoztatás jogát fenntartják. Részletes információ a fenti elérhetőségeken.